Sunday, September 6, 2009

Pendapatan Internet


pendapatan internet sesuatu pendapatan yang tiada batasannya. persaingan yg tidak terhad. pendapatan yg tiada henti... tapi itu semua cakap2 org yang mahukan perniagaan, perkhidmatan dan produk mereka terus laris dan web mereka sentiasa pada ranking yang tertinggi. namun benarkah kata2 mereka atau itu cuma gimik yang mereka gula2kan kepada kita utk poket mereka sdn. sama2 kita fikirkan.

bagi aku kata2 mereka betul kerana mereka telah bergiat aktif dalam dunia internet dan mempelbagaikan teknik, kajian, promosi, jualan, dan mereka itu tidak semudah itu meraih kejayaan seperti apa yang mereka capai hari ini. mereka juga manusia, mereka juga jatuh bangun dalam kehidupan. mereka juga tidak lari dari melakukan kesilapan, mereka juga tidak mustahil pernah merasa kerugian kerana kurang ilmu pengetahuan. tak mustahil juga bila aku katakan mereka juga mungkin pernah ditipu (macam aku..hehehe)…

benar..kejayaan itu tidak datang dalam sekelip mata. ia menuntut seribu pengorbanan, kesabaran, tanggungjawab dan keihklasan yang hakiki barulah segala apa jua yang kita lakukan dibayar dengan kejayaan.

bagi aku mudah saja bila kita ingin cuba sesuatu perniagaan internet itu. pertama2nya kita haruslah belajar, kaji dan selidik latar belakang sesuatu produk, syarikat atau perkhidmatan yang mereka tawarkan atau jika kita sdn yg ingin menjadi usahawan internet kita harus tumpukan kajian kepada produk kita dan kaji pasaran kita.

apabila kita telah tumpukan 200% terhadap perkara yg paling utama itu, hal2 lain akan menyusul dgn sdn dirinya. dari situ barulah kita akan nampak samaada kegagalan, kejayaan, saingan dan apa sajelah dah namanya pun business risikonya adalah sama.

bagi aku mencari sumber pendapatan internet itu adalah mudah. ini kerana sesuatu perniagaan internet itu tidak semestinya memerlukan modal yg banyak atau besar tetapi mampu untuk menghasilkan pulangan yg menguntungkan... yang penting kita perlu tahu sumber pendapatan dari internet itu adalah sah di sisi undang2 negara kita. bukan sumber2 dari pelaburan haram yg bersepah2 banyak nya di internet ni.

kita kena tahu haram itu bukan dari agama semata2 tapi haram itu juga dikategorikan apabila sesuatu sumber itu tidak melalui saluran yg betul dan bukan yg diiktiraf kerajaan 1Malaysia. apa aku merepek ni.. hehehe. cukuplah kalau aku katakan segala apa yg ingin kita buat adalah risiko dan tanggungjawab diri sdn. betul3.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

aku punya blog [hitamnyalukisan] Theme is Edited by Armyzx Bloggerized by armyzx © 2009