Thursday, June 25, 2009

Manusia Plastik Yang Materialistik


funny... thats the only word that always blow in mind. penangan yang aku terima kesan dari accident aritu dahsyat. aku macam orang hina sekejap. semuanya gara² aku terpaksa berjalan kaki ke mana saja aku nak pergi. ke pasar, ke kedai, ke lrt, banyak mata² yang memandang aku sinis ada juga yang tersenyum. mata² yang meluat untuk aku tengok. mungkin hanya aku saja yang fikir macam tu tapi hati aku tetap menafikan.

di sini aku belajar tentang sesuatu. manusia memandang kebendaan. sesuatu yang menjadi ukuran kekayaan dan kemampuan seseorang manusia mamalia. manusia meletakkan keikhlasan jauh di belakang. mungkin teori ini memang selari dan diguna pakai oleh semua manusia plastik yang materialistik.

klakala beb aku rase dalam seminggu ni.. x kiralah cantik or kurang cantiknya perempuan tu semua yang memandang aku sungguh sinis. ada yang nampak semacam pelik bila aku berjalan kaki sungguh jauh sambil membawa beg plastik. aku tahu aku berpeluh tapi aku bukan.....

orang mesti tanya aku sedih dan kecewake? aku x sedih pun tapi aku bersyukur sekali lagi DIA mengajar aku lebih menghargai kehidupan aku sebaik²nya. mungkin sebelum ini aku pernah memandang rendah pada seseorang dan mungkin juga aku pernah bermegah dengan seseorang kini masanya timbal balik situasi itu kat diri aku... aku sebenarnya kecewa dengan diri aku sendiri.

mungkin juga dalam 3 tahun ini aku banyak terlupa siapa sebenar aku. mujur DIA cepat menyedarkan kalau tidak aku mungkin hanyut lagi jauh...pergi lagi jauh dari matlamat hidup sebenar aku. aduhai jangan jadi seperti manusia plastik (pesanan untuk aku).

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

aku punya blog [hitamnyalukisan] Theme is Edited by Armyzx Bloggerized by armyzx © 2009