Tuesday, June 23, 2009

The Rhaman @ Radio Rosak 27-06-2009


topix yg aku nak citerkan ni bkn bidang aku kerana aku bkn la fanatik muzik... aku cuma pendengar muzik yg sgt minima... aku sukakan dunia yg senyap kerana hidup sehari² aku dah terlalu bising aku rase...
bila aku tension inilah kerja aku...aku suka menulis. berbalik pd topix yg aku nak citer ni psl promosi radio rosak. industri muzik kita sekarang dibanjiri dgn pengaruh muzik indie yg dasat walaupun jalur muzik indie telah menapak lama dikalangan generasi kini tp lewat ini industri kita telah mengangkat muzik ini ke satu tahap yg setaraf atau lebih sedikit setanding dgn penggiat muzik mainstream yg lain.

byk band² indie yg aku rs sgt pelik bunyinya mula mendapat liputan media, baru² ni sebuah warta perdana ada menyiar artikel sebuah band indie yg menggelar mereka sebagai The Rhaman yg diwakili oleh.. http://www.myspace.com/therhaman mungkin mereka sudah tidak asing dikalangan peminat muzik indie tp bg aku band² indie ini mempunyai kekuatan muzik masing² samada dipengaruhi ideologi muzik barat mahupun local.

BUT BUT BUT the special about dis band ialah diorang band kampung aku.. hawaw budak jasin rupenya diorang ni. junior aku plak tu. walaupun x rapat tp aku tumpang hepi kiranya diorang ni x sia²kan bakat yg diorg ada. aku bangga kerana aku faham keadaan geografi di situ. yang aku bangga jugak bile bangsa kita berani mencabar arus perdana walaupun perjuangan setiap orang itu berbeza.

sekurang²nya dengan kehadiran mereka kita tidak lagi dimomokkan dgn limpahan muzik dari negara jiran kita. yang kalau kita perhatikan kualiti mereka pun ala² je yang nampak mereka hebat hanyalah populariti aje.

oops.. satu je nak pesan untuk diri sendiri hiburan itu perlu tapi biarlah ada batasnya. kalau korang bace entri ni pesanan ni untuk korang jugakla. eleh


0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

aku punya blog [hitamnyalukisan] Theme is Edited by Armyzx Bloggerized by armyzx © 2009